"A" fikser rede på sin måte, mens jeg lager rede. DIY- Baby nest

  • 11.07.2017 kl. 22:42

I går var både "A" og jeg i fikse humør. Etter en hel dag på farta, besluttet jeg meg for å sy baby-nest. Jeg lagde denne oppskriften for over 1 uke siden, men har rett og slett ikke fått tid til å sette meg ned ved symaskinen. Det å sy sin egen baby nest er en ganske enkel oppgave så lenge man holder tunga rett i munn, klipper riktig og syr sømmene i riktig rekkefølge.

1. Start med å tegn opp mønsteret, og klipp ut stoffet. Husk å vreng stoffet slik at baksiden av stoffet vender ut før du skal sy de sammen.

2. Sy de to delene sammen. i ytterkant. deretter så syr du en søm 2 cm innenfor den første sømmen. Tre så en snor etter ønske igjennom de 2 sømmene. Det er for å få snurpet sammen baby nesten mot slutten av arbeidet..

3. Klipp så ut bunnen i vatt og putt inn slik at det blir mykt å ligge for babyen. Sy igjen sømmen nederst og start å fylle kanten rundt med vatt etter hvor hard du ønsker den. Men husk at hvis du fyller for mye, så vil den bli vanskelig å snurpe sammen.

4. Sy sammen de siste sømmene i bunnen slik at du får en pen avsluttning. Jeg valgte å sette på knapper og lukke den helt sammen.

 Mønster:

Mamma: Kan jeg også få?  Hmmm...Nytt prosjekt på gang.

#DIY #Babynest #Sy #mønster

2 Kommentarer

Jessica Kristiansen

11.07.2017 kl. 22:48
Så kult!

pionen

12.07.2017 kl. 08:46
Jessica Kristiansen: Tusen takk :)

Design og koding av KvDesign - www.kvdesign.no